söndag 16 december 2012

Många tomtar blir det...

Vad kul det var!! Santa's pub crawl i Oslo ska definitivt bli tradition! Började redan på jobbet, där det var juldugnad med avslutande pizza och öl (vin för kräsna tigrar) och mina två favorit-produktutvecklare undrade om de kunde följa med. Klart de kunde! Så traskade vi - tre tomtar - mot Hard Rock café som var första anhalt, för att möta söta E och L. Möttes av glada miner och några ho ho på vägen. De skulle följt med oss en bit och upptäckt att hela Hard Rock var invaderat av tomtar! 250 personer hade mött upp och nästan ALLA hade tagit tomtetemat på fullaste allvar. Jag och mina kollegor höll oss till mössor (fast jag var rödklädd då såklart) men de flesta hade hela tomtedräkter, och en del var änglar, julgranar, renar och annat juligt. Verkligen imponerande!

Och det där tomtetemat skapade en häftig gemenskap med alla andra, från början helt okända människor. Det blev plötsligt legitimt att prata och dansa med alla andra tomtar, som om vi känt varandra hela livet. Karl Johan fylldes av horder av rödklädda, glada och trevliga människor, på väg till nästa pub, och mer gladdisco, julpop, ringdans och skratt. Tur det inte var så många förväntansfulla och oskyldiga tomtetroende barn ute på Oslos gator... ;-) Hann med Hard Rock, John's, the Scotsman och Yatzi innan det var dags att vända tomteskägget hemåt i de tidiga morgontimmarna, medan stora snöflingor sakta dalade från himmelen.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt! Jag blir med nästa år. :)

Flippis sa...

Sjukt rolig ide´ju. Ser hur kul ut som helst! Ha en fortsatt fin söndag, KLem