söndag 28 april 2013

Årets första

Årets första jordgubbar har avnjutits under årets första utefrukost på årets första balkonghäng, tjoho! (Jordgubbar avnjuts för övrigt bäst med grädde och socker, frukost eller ej, så nyttigt är det inte. Men gott - och det är viktigast :-) Det var igår. Idag är det lite disigt och jordgubbarna var slut, så det blev Hönokaka till frukost, men balkongen stod värd för dagens första mål igen. Vad härligt! Nu har jag fixat i ordning också, dammsugit, torkat och röjt undan, och köpt nya sittkuddar! De får ni se senare.

Annars har jag en ny 11-timmarsnatt bakom mig och det har hjälpt väldigt - känner mig som en ny människa, och glädjen är tillbaka, liksom lyckan över att våren är här. "Problemen" är inte lösta, men en del löser sig av sig själva och resten orkar jag ta i tu med. Snart väntar goda vänner på våffelbesök, det blir mysigt. God söndag i stugorna!




1 kommentar:

Hilde sa...

Mums vad gott. Ha så mysigt med våffelgästerna nu!
Kram