lördag 27 april 2013

Försökt göra läxan - Oslo barcode

Tack snälla fina för alla kommentarer på förr-förra och förra inlägget, och för telefonsamtal, sms och mail, det gör mig så glad! Det som händer på jobbet påverkar egentligen inte mig direkt i så stor grad, men det känns ändå. Alla andra småsaker är just småsaker; men kräver lite arbete och tar en del energi. Men efter 11 timmars sömn (!) känns allt lite lättare :-)

Och ute skiner solen (ja, nästan fortfarande faktiskt - tänk så härligt med de här ljusa kvällarna!), så tyckte det var dags att göra läxan. Fotokursen består nämligen av en hemuppgift från gång till gång. Till nästa kurskväll ska vi ha tagit ett foto under temat "arkitektur" där vi använder det vi lärt oss så långt. Tyvärr har jag inget bra "mellan"objektiv, så det blev inte riktigt som jag tänkt mig, och fy så svårt det är med direkt solljus, men övning ger färdighet, så det är väl bara att fortsätta.

Motivet för dagen var Oslo Barcode - den nya skylinen som byggs vid vattnet vid Operan / Bjørvika. Gick ut på Operan och sen Sørenga och försökte fånga de stiliga byggnaderna därifrån. Hoppas på en ny tur, med nya motiv imorgon.


1 kommentar:

Natascha sa...

Fina bilder! Tycker speciellt mycket om bilden med trähuset och de moderna husen i bakgrunden, det blir en så häftig kontrast. Jag borde också gå en kurs. Jag har en bra kamera och fina objektiv men jag använder dem nog inte riktigt som man ska.