tisdag 6 augusti 2013

En ny liten leksak

Sedan jag upptäckte Spotify för några år sedan har jag lyssnat otroligt mycket på musik. Älskar att botanisera bland alla hits och gömda pärlor, och göra egna listor och abonnera på andras. Och när jag inte har några specifika önskemål sätter jag på radion, oftast norska P4. Ett sånt beteende borde förstås supporteras med riktigt bra ljud, där musikens alla nyanser framkommer i alla volymlägen. Men jag har nöjt mig med en gammal radio och datorhögtalarna... Tills för någon månad sedan, då jag plötsligt fick ett infall och köpte en ny liten leksak :-) En Geneva Model S Wireless DAB+ allt-i-ett system! Och jag är otroligt nöjd! Ljudkvaliten är fantastisk och här var det verkligen plug-and-play. Med bluetoothmottagare kan jag spela mina listor från dator och ajfån med ett enkelt tryck och med DAB-radio i tillägg till FM har jag massa kanaler att välja mellan. Snygg är den också, och dessutom är den fortfarande såpass liten att den ganska enkelt kan packas ner till hytteturer och annat borta-äventyr som gör sig med lite musik. Fantastiskt!






2 kommentarer:

Unknown sa...

Liten och smidig verkar den vara, själv kör jag tivoli audio i köket. Även den är liten och smidig, dock inte något att ta med sig till stranden kanske men ut i trädgår'n när vi sitter runt elden här på sommarkvällarna.

Hmmm vad är hytteturer? Betyder inte hytte stuga dvs stugtur? *ännu mer förvirrad*

Kram kram

Lingonberrie sa...

Very nice!
kramar