torsdag 29 augusti 2013

Kalas!

Man måste kalasa lite ibland. Baka sju sorters kakor, stryka linneduken och invitera alla tant-vännerna. Ok då, det blev inte sju kakor, vaxduken fick duga och vi var fem tanter, men mysigt blev det. Och jag har faktiskt bakat tre dagar i rad - man får liksom passa på när lusten infinner sig! Och jag har fått små rosa och gröna lappar med värmande ord på. Vad jag ska ha dem till kan inte avslöjas här, inte nu, men användning för dem; det får jag! En present hade de med sig också - fast de inte skulle. Ett sånt där paket man aldrig unnar sig själv, med vackert snöre, prassligt silkespapper och snygga klistermärken, som är inpackad i flera lager och tar en lång stund att öppna, med innehåll som är så där användbart men ändå lyxigt. Bästa vännerna. Och ni som inte kunde vara med - jag fyller år igen!

Nu fyller jag alltså inte år idag. Inte alls faktiskt; det dröjer en hel vecka till. Men då har jag andra planer och helgen ska inte heller spenderas hemma. M a o blir nog frånvaron i blogglandia inte mindre. Men det känns ok. Jag måste ju inte spruta ut inlägg. Världen snurrar trots allt vidare ändå.

Kakorna blev förresten lyckade, och vill ni testa - väldigt enkla recept - hittar ni dem på tasteline.com. Sök på kolakakor, hallonmuffins och kladdkaka med after eight. Minipajerna är sådär busenkla: lägg färska eller tinade frysta bär i formen så att de täcker botten. Smält 100 gr smör och blanda i 1,5 dl havregryn, 1,5 dl mjöl, 1,5 dl socker och 1/2 tesked bakpulver. Klicka smeten över bären och in i ugnen ca 15-20 minuter i 200 grader.









1 kommentar:

Titti08 sa...

GRATTIS i förväg....mmmm...så mycket gott.
Kolakakor är en stor favorit.
Hoppas du får en trevlig födelsedag!
Kram Titti