lördag 16 november 2013

Sova i höstrum

Sovrummen är också (naturligtvis - det är ju mig vi pratar om här!) höstfina; bäst visa innan det blir "för-advent" i tigerlyan. Något som förövrigt kommer att ske inom en väldigt snar framtid. Det är nämligen så att jag ska fira en väldigt speciell, och väldigt tidig jul i år (återkommer till det vad det lider), därför blir det också föradvent väldigt tidigt. Men inte mig emot - jag vill njuta av advent och jul lääänge. Men tillbaka till höst alltså. Ljung är den optimala höstblomman. Har stort sett bara haft dem utomhus tidigare, men i år har de fått komma in. Jag torkar dem direkt (och håller tummarna för att vissa fyrbenta vänner inte ska riva ner alla de små "blombollarna" på en gång) och då håller de sig fina ända fram tills dess att de blir utbytta mot julstjärnor.



Sovrum i vitt, beige och lite lila.

Gästrummet går i vitt, svart och grått. Naturligtvis måste det vara en räv i sängen i höst!

Inga kommentarer: