söndag 1 december 2013

1:a advent

(eller ca 2,5:e för min del - jag ligger ju lite före...) Det blåser och är grönt, solen strålar från klar himmel och julgodiset från igår är inte uppätit riktigt ännu. Känns alltså ganska långt från jul - men den är ju snart här! Hjälper med alla ljusslingor, stjärnor och fladdrande lågor. Hjärtegrynet har fått sin kalender, och med mycket pedagogisk förklaring från faster tror jag banne mig att ungen förstår att det är en om dagen som gäller (jag slipper för övrigt bekymra mig för det - föräldrarna får den lilla uppgiften). Snart vänder vi nosarna hemåt igen och susar tillbaka till tigerstaden. Borde jobba ikväll, men jag ska bara mysa i soffan. Njuta av advent och luddigt sällskap.





1 kommentar:

Flippis sa...

Underbart fin är den, hon kan skratta sig lycklig, men jag undrar jag om hon verkligen kan hålla sig till en om dagen? Klem och fortsatt fin söndagskväll.