tisdag 3 december 2013

Lite mer adventsmys

Det här måste verkligen vara den allra mysigaste tiden på året. Jag får inte nog av allt varmt, vackert ljus, alla stjärnor, mörkret utanför fönstrena. Återanvänder så mycket som möjligt och jag - som absolut inte klarar att hantera levande växter - svär till fejkblommor. Smidigt som tusan; bara hämta ner från vinden, håller sig lika fina från år till år. Lite nytt pynt har det dock blivit i år också (hur kan man liksom låta bli??) och granen ska få lite nya kulor. Det mesta går visst i vitt... Köket är dock i rött, ni ska få se senare. Har ni rött till jul? Eller kanske lila till advent som är vanligt i Norge?

Zinklykta från IKEA, glaslyktor med stickade fodral, egenhändigt komponerad fejkjulgrupp

Änglavingar från Kid

Två metallfåglar från Mester grønn

Adventsljusstake med bricka från Kremmerhuset och nummer från Nille

Fjäderslinga från Markslöjd och lyktor från Tine K

Liten snöklädd gran från Beitostølen gavebutik

Mossgranarna från förra året har hållit sig lika fina!

2 kommentarer:

mamma sa...

Du gör som vanligt jättefint.

Kram, kram

Flippis sa...

Jag kommer ihåg de där fina mossgranarna från förra året! Och den luddiga ljusslingan. Kan tro det är helt underbart hos dig nu. Jag har också bara rött i köket och inte så mycket som jag brukar heller. Annars är det vitt, silver och grönt med ett och annat rött snöre bara..