söndag 15 december 2013

Jag är INTE tjock!!

GOOOOOOD JUUUUUUUL!!! Vet ni, Matte kallar mig för tjockis! Det är ju inte liiite fräckt! Det värsta är att hon har fått det från han den där doktorn; så det går ju inte att övertala henne heller! Han sa att jag var ÖVERVIKTIG - jag tänkte att det är ju fint att han säger att jag är extra viktig, för det är jag ju - men sen började han babbla om diet! Och matte bara nickade och sa ja!!! Så nu får jag nästan iiiiingen mat alls! Medan både matte och Berit gafflar i sig! Dessutom har hon hela kylskåpet FULLT av massa gott. Bha - lätt för henne att skicka mig på diet då ja!

Jag brukar säga ifrån ganska bestämt att jag är huuuuuuuungrig, men matte bara ler... Och om jag har tur slänger hon till mig ett par ynka bitar av torrfodret.

Som tur är ska jag och Bejjan på jullov till mormor och morfar - säker på att de faller för mina stora blå ögon och vädjande söta lilla ansikte. Lätt som en plätt!

7 kommentarer:

Nära vill jag leva sa...

Vilken underbar förklaring på överviktig, klart att du är viktig över allt annat.
kramar till er

Nära vill jag leva sa...

Vilken underbar förklaring på överviktig, klart att du är viktig över allt annat.
kramar till er

Felix sa...

Det är klart att du är jätteviktig för matte! Tror att det finns en viktig katt här med... ;-)

Adventshälsningar
Tigers matte Elisabet

Anne sa...

Sötnos klart du är viktig ;)
Kram

Helen sa...

Ja se de där veterinärerna - vad vet de om nåt egentligen?
Kallade mig också "på gränsen"förra vaccinationen. Det fick hon dock ta tillbaka i år.
God Jul hälsar Jay

HOUSE of ADELA sa...

Haaa så bedårande sööööt!
Självklar viktig och inget annat:)

Kramar
Adela

Hilde sa...

Nej, nej tjock är du inte. Du trivs nog bara bra där du är. Det gör jag och matte säger att jag har hängbuk? Jag har läst om hängbuksvin, men jag är inte alls så. Vi håller oss bara gott, så tror jag det är.
Kram från Sigge!