onsdag 12 mars 2014

Solfyllda dagar

Solen är tillbaka!! På riktigt! Det har varit fint sen i lördags, och det känns alldeles fantastiskt! I måndags tog jag en promenad på lunchen, och hittade tussilago längs älven - är inte det ett säkert vårtecken så säg!

Helgen spenderades i Valdres, på hyttetur med Costa Rica-vännerna. Väldigt fint gäng, som jag har blivit väldigt glad i på kort tid. Om jag kände mig som superwoman i lördags, med fantastiska skidor och all styrka man kan få, så var jag bambi på hal is i söndags... Jag använder av princip inte klister på skidorna, men det fick jag vackert äta upp. När det är 10 plussgrader, spåren blir sjöar, fötterna är dyngesura, man har 0 fäste och 0 glid, blir skidåkningen inte riktigt lika rolig, och det hela slutade med blandade småhopp istället. Innan vi gick fel tillbaka till hytten och fick en extra runda på 5 km... Just då strålade tigern inte riktigt ikapp med solen, men när vi hittade riktig väg och kunde ta av oss skidorna och gå sista biten steg humöret igen.

Känner mig lite snuvad på vintern - det har inte varit många skiddagar - men samtidigt hoppas jag på ett sätt att söndagens äventyr var det sista med längdskidor på fötterna för säsongen. Nu vill jag ha blåsippor, uteserveringar, rullgrus på torr asfalt, promenader på Bygdøy, solglasögon och Ben & Jerry's! Apropå glass; i sann Costa Rica-anda var vi förstås tvugna att köpa glass på bensinstationstoppet på vägen hem. Ännu ett säkert vårtecken!






1 kommentar:

mamma sa...

Ser hur mysigt ut som helst!

Kraaaaam