måndag 14 februari 2011

Nordic Light - Hotel och Wake-up light

Vi bor på Nordic light hotel på Vasaplan och på Nordic light hotel finns förstås en Nordic wake-up light på rummet! Den testades först igår - utan framgång då sambon glömt sätta på den... - och så i morse. Och när man väl slår på den, fungerar det. Vi vaknade båda två till härligt fågelkvitter! DET är mycket bättre än illsint pipande från väckarklocka! Tanken är att kroppen först ska vakna till liv av den gradvisa ljusökningen, men det fungerar dåligt om rummet sen innan inte är riktigt mörkt. Men säkert bra om man ska upp mitt i natten! Eller mitt i vintern! Undrar om det här ska bli nästa års överst-på-önskelistan till jul.





6 kommentarer:

Josanne sa...

Vad coolt! Det måste man ju bara testa någon gång. Hoppas du får en bra dag. KRAM!

Jeanette sa...

Mysigt att vakna till fågelkvitter. :)
Kram

L8 sa...

Vi har en sån hemma! När våren var på gång förra året vaknade vår dotter mitt i natten av att några fåglar kvittrade utanför fönstret oc frågade om det var dags att gå till dagis? Fick svara: "Nej, det är bara våren, du kan somna om" Haa-haaa!

Lingonberrie sa...

Coolt hotell! Vi har en sån hemma, lite äldre design av samma sort. Funkar jättebra!! Framför allt på sommaren då vi mörklägger totalt och kör en fejkad soluppgång i normal tid. Annars vaknar jag oftast två på natten hela sommaren..
Så fint hotell, ska spana in det nästa gång jag besöker la stada.
Ha en finfin dag!!!kram

Villblomsten sa...

Lur ide :-)
men tror jeg hadde klart å sove videre alikevel :-)

Gamla mamman sa...

Ni som inte har testat - gör det! Väldigt behagligt :-)

L8 - så komiskt! Tänkte faktist tanken, att man i fortsättningen vaknar av vanligt kvitter...

Lingon - Tror jag måste skaffa en jag med. Hotellet är jättefint, med Hästens sängar, mysigt ljus och härrrrliga frukostar! Inte världens billigaste, men prisvärt i alla fall på helgerna och de har lite olika erbjudanden. Kolla in nästa gång du ska till huvudstaden!

Villblomsten - ja, risken finns i vårt hem också...