lördag 12 februari 2011

Odd Molly Spring 2011 - i provrummet II

Så var det dags för lite koftor från Odd Molly Spring 2011. På förhand hade jag fått upp ögonen för nyheten Canna cardigan och nygamla Lovely knit pointelle cardigan. (I tillägg till Elouise cobell cardigan som inte hade kommit än). Och de var lika fina i verkligheten som på bild! Provade också Wilma mankiller som säkert blir mångas favorit, men blir lite lång till korta mig med alla fransarna. Har dock lagt undan en i fall jag skulle ångra mig... ;-)

Se mer spring 2011 provning här (silkesplagg)!Och här (bomullsplagg)! Och ett litet uppsamlingshet med diverse här!

Odd Molly Canna cardigan - ljuvlig kofta med lite nytt snitt. Väldigt kvinnlig och söt, ganska kort i modellen. Tror den passar de flesta kroppsformer då det är mycket extra tyg framtill som kan användas som man vill. Provar en 1:a, men kunde också haft en 0:a. Grey melange är lite gråblå i färgen, precis som den ser ut på bilderna.




Lovely knit pointelle cardigan behöver ingen närmare beskrivning, som LK i passform och storlek. Alla färgerna var fina och motsvarar produktbilderna. Dock var 1:orna som jag provade väldigt olika i storlek, bl a var en väldigt lång i ärmarna, så prova gärna innan du köper! Slutade med att jag köpte en 0:a


Lovely knit pointelle cardigans är som vanligt snygga till silkesplaggen! Bra färgmatch, men var obs på att Rock-a-fellow silk slip plaggen i lite red är mycket mer orange än koftan i lite red!



Wilma mankiller koftorna är stora, framförallt vida! Provar 1:or som blir alldeles för vida i midjan och därmed oformliga. Den knäpps med tryckknappar och dessa bör enkelt gå att flytta så att formen blir bättre - se sista bilden - men här kan man gå ner en storlek! Den blå är förvånansvärt fräsch i färgen! Snyggt till jeans till vår och sommar.

10 kommentarer:

Anne sa...

Tack snälla för provningarna - helt suveränt att få se plaggen på någon i ungefär samma längd :) Var lite sugen på Wilma Mankiller men inser att den inte passar mig så jättebra. Ha en fortsatt härlig Stockholmshelg!
Kramar

ELLE sa...

Vilka fina bilder!!! Jag var där jag med igår och frossade!! Fick med mig en synthesizer jacket och en pointelle lovely knit! SÅÅ mycket fint! Kolla in bilder i min blogg mypinkbubble! Elle

Me and my life sa...

Finns Wilma mankiller i blått?? Gah, där föll nog jag, men oj var det också så stora! Då vete 17, jag menar betala mycket och ändå få flytta tryckknappar och dyl....hmmmm och jag vill ha den utan fransar.....

Men tack för underbar och härlig provning!

Kram!

MollyB sa...

Tack igen!! Super fina provningar!!
Jag blev såååå glad att du provade mankiller i indigo för den har jag varit så nyfiken på eftersom det inte finns några produktbilder på denna färgen!! Helt underbar färg!! Den måste jag ha!! Men sen är ju frågan.... med eller utan fransar??

Kram

Gamla mamman sa...

Frösötös - Wilman är både lång (med fransarna) och vid, så det blir lite mycket tyg på oss minimänniskor. Har haft en jättehärlig dag idag igen - fantastisk stad :-)

Elle - Frossa är ordet, blir ju helt galen av allt fint!! Ska ta en titt på dina bilder också.

Forbid me not - Wilman i blått var underbar! Hade den varit mindre hade jag slagit till direkt, trots fransarna. Skulle gärna provat en 0:a och en utan fransar!

L8 - slurp ja, det värsta var att jag svalde ganska bra... Nåja, är ju inte i Stockholm och OM butiken särskilt ofta :-)

MollyB - Tack! Wilman i blått är som sagt underbar i färgen, den måste du ha - passar perfekt på dig med långa ben! Om du tycker om fransar hade jag röstat på det. Den är nämligen inte väldigt lång bak (dumt jag inte tog nån bild på det), och tror den kan uppfattas som lite "avhuggen" bakifrån utan fransarna.

God kväll på er tjejer!!
Kram

Jeanette sa...

Wow, vilka härliga provningar!!! Har fallit för 2 helt oväntade färger och plagg. Hookup s/s dress i den blåa du visar i inlägget innan var helt underbar. Ja och Wilma mankiller i blått...där föll jag som en fura - helt oväntat. :) Får se om det blir något köp dock.

Har av någon anledning helt missat din blogg men kommer helt klart att komma tillbaka. :)

Kram

Gamla mamman sa...

Jeanette - välkommen! :-) Roligt att du fick upp ögonen för nåt nytt, både klänningen och Wilman i blått är superfina!!

Kram

Jeanette sa...

Tack! :) Precis som du skriver och visar så måste man nog flytta tryckknappen för oj vad bred den ser ut att vara.

Unknown sa...

Håller med om Mankiller cardigan MEN att gå ner från stl 1 till en stl 0 funkade inte för mig för den blev 1 dm för kort i armarna då.
(men mer lagom i midjan osv) men det hjälper ju inte :-(

Gamla mamman sa...

Hoffsan - tack för tipset, då blir den nog för kort i ärmarna för mig också, och slutsatsen att Wilman inte är till mig... :-(