tisdag 15 mars 2011

1000 Mollystilar

En bild säger mer än 1000 ord. Och Odd Mollykläderna är som små konstverk (som en klok tiger tydligen har sagt i sin blogg ;-), som bilder. Kläder är kläder, säger du, skeptikern, men tänk på hur kläder talar och så mycket vi faktiskt kan uttrycka med våra tröjor och byxor. Och är det ett märke som kan uttrycka 1000 olika ord är det Odd Molly. Se bara på hur många kvinnor, med totalt olika stil, som älskar sina Mollysar och bär upp dem med stolthet på sitt speciella sätt.

I Mollywood har jag, bland alla tusentals vackra väsen, sållat ut de jag tycker representerar en helt egen stil, och som gör det med bravur:

Den pudriga och nätta - Hilde
Den rockiga och orädda - Odd Josanne
Den romantiska och kvinnliga - Oddmollyholic
Den stilsäkra och moderna - Vivvi
Den levnadsglada - Lingon
Den ståtliga och rosa - MollyB
Den glada och ivriga - Frösötös
Den vackra och genomförda - Annette

Jag känner er inte, och möjligen har jag helt fel, men det är så ni framstår i era vackra Odd Molly! Och visst, det är ju bara kläder, men om man kan förmedla något mer med kläder och dessutom glädja sin omvärld har man ju i alla fall gjort en god gärning!

Svårt säga nåt om sin egen stil, men tigern får väl i så fall vara Den matchande!

7 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Vad du är söt! Tack.

Jag skulle nog säga att Tigern är tuffast och har poserar som en pro :-)
Som har en av mina favoritbloggar!

kramar!

VivanDivanGoesFashion sa...

Tack snälla du, vad glad och rörd jag blir :-) Tycker du träffar huvudet på spiken när du säger att du är den matchande för dina combos inspirerar alltid och ger en tips och idéer till nya variationer. Klockrent :-)
Stora kramar till dig
/Vivvi

Karen sa...

You are right, each individual has their own Molly style. This is what initially brought me to follow all of these wonderful blogs. Being a very conservative Canadian, I wanted to see how the true Molly-holics put themselves together so that I could gain a better understanding of how and what to purchase for my website.
I have learned about layering and mixing of fabrics and prints and how silk slips that North Americans consider underwear, should be seen and flaunted and add extra feminine style to any outfit. More than that, I have found a wonderful group of women with warm and caring hearts that express their individuality through their own personal sense of style. I was first attracted because of the clothes but now, it has become so much more than that.
The clothing is only a small part of who we are but it is the part that we allow everyone to see. Blogs have allowed readers to see deeper into each individual writer and see who they really are beyond the clothing.
Stor Kram,
Karen XOXO

Anne sa...

Vilket roligt/gulligt inlägg!!! Och du har prickat mig rätt: glad och ofta ivrig som ett barn ;)
Älskar den stassen du har på högra bilden - du är tillräckligt nätt för att kunna bära upp så mycket lager på lager och jag tycker det är skitsnyggt!
Kram

Shopaholic sa...

Tack Tigern för ditt fina inlägg! Precis som du säger är vi ett myller av olika personligheter och stilar men alla har vi gemensamt kärleken till odd Molly som förenar oss.
Ja, romantisk stil kan nog passa här ;-D
KRAM!

Hilde sa...

Pudrig och nätt, vad glad jag blir för din kommentar. Tack, nu är jag som Frösötös; glad också. Du är absolut den matchande, helt klart.
Klem

Gamla mamman sa...

Och nu är det jag som blir rörd - tack för kommentarerna!

Lingon - tuffa tigern tyckte jag om! Om jag flyttar från Oslo får det bli det :-)

Vivvi - som sagt, jag som blir rörd nu! Kul om något kan inspirera ibland, och detsamma till dig! Hos dig blir det liksom alltid rätt :-)

Karen - very interessting what you write! Thought we were quite consercative in scandinavia, but walking around with the underwear over might prove differently ;-) Thanks for following me, appreciate it!

Frösötös - ser för mig att du liksom studsar upp och ner när du provar nån ny Molly :-) Ska lägga till ivrig, känns som det passar perfekt på dig!

Oddmollyholic - kom i efterhand på att det borde stått kvinnlig på dig också - du har alltid så fina och feminina kombos. Du var den första inspirationskällan i Mollywood, går alltid inom dig när jag har köpt nåt nytt för att se om du har provat och matchat just det plagget :-)

Hilde - och då blir jag glad :-) Uppskattar väldigt att det finns en annan pudrig svorska här i blogglandia.

Stora kramar och klemmer till er alla!