lördag 16 april 2011

Fotoutmaning - Dag 7: Detta samlar jag på, medvetet eller omedvetet...

Jag har ju redan visat klistermärks- och kuddfodralsamlingarna, men som den samlare jag är har jag förstås många fler! Och vilken tur att detta uppdrag kom just nu, när jag är hemma i Svergie och kan ta kort på samlingarna. Dock är suddgummisamlingen väl undanskuffad bakom sängstomme och julgranspynt så det får vänta. Men majblommesamlingen är här! Jag har alla blommorna sedan starten 1907 - en del har jag fått av morfar, andra från morfars bror, några är köpta och resten har jag sparat själv. Sedan jag blev norskboende har dock mor tagit över själva samlandet.

Skulle utmaningen gått till sambon hade han absolut tagit kort på alla servetterna i servettskåpet :-) Det är ett återkommande komiskt tema där vänner, familj och sambo narras åt min stora samling. Men det är faktiskt praktiskt att ha servetter som matchar alla kuddfodralssäsongerna, skålar, glas och tallriksunderlägg!




8 kommentarer:

Odd me sa...

Kul! Vi människor är som hamstrar mer eller mindre :) Fin bakgrund nu har ( på bloggen ) Kram

Hilde sa...

Vilken fin samling! Jag köpte årets majblomma av barnen på gatan i går.
Kram

Gamla mamman sa...

Odd me - jag är i alla fall en hamster. Lite jobbigt med alla grejor ibland...

Hilde - tack! Har också köpt årets idag av några ungar i centrum.

Kramar tjejer!

Lecka sa...

Fin samling! Kram

Solid sa...

Hej!

Det är så fantastiskt med samlande och samlande människor. Roligt med din Majblommesamling och här har också handlats Majblommor idag.

Kram från Eva

Unknown sa...

Du verkar samla på det mesta;) Maj-blommor får jag köpa av stora tjejen varje år. Ungen sliter som en gnu och får kanske 70-80 spänn för det! Man får tänka på att det går till nåt bra:) Kram

Anne sa...

Du är ju för härlig - jag vill se servettsamlingen :)
Kramar

Gamla mamman sa...

Odd and me - tack, den är lite rolig att ha :-)

Eva - majblommorna är fina! Från senare tid tycker jag den röda från 2009 är finast. Och den blå från 2007 med pärlan i mitten.

Linda - ja, jag är tydligen en liten hamster. Men är också bra på att kasta sånt som inte används. Det var ju roligt att sälja majblommor som barn, och för bra ändamål!

Frösötös - servettbilder ska bli. För att du inte ska bli chockad senare kan jag avslöja att de är sorterade i färgordning i skåpet ;-)

Kramar!