tisdag 28 juni 2011

Tapas på Rust

Stans bästa tapas-ställe på sommaren! Definitivt! Glömmer av det ibland då vi hellre rör oss i centrum och i de östra delarna, men Rust på Hegdegaugsveien (som om man ska vara ärlig ju ligger mitt i centrum) bör inte glömmas. Suveräna tapas och mysig uteservering - lite iväg från trafiken och bullret. Servicen kunde varit bättre, eller snabbare i alla fall, men ok med tanke på alla gästerna. Gissa om jag köpte en glass på vägen hem! NEJ, jag gjorde inte det :-) (Dock en milkshake - ha ha - men som jag kastade efter två slurkar! Urk så äcklig den var! Chokladmilkshake från Max rekommenderas inte!)




4 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Vad gott det ser ut! Tapas är ju såå himla gott och mysfaktor = hög när man äter det. Såg ju ut att vara en riktigt mysig restaurang :-)

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

En av favoriterna - älskar smårätter när man kan äta lite av varje :-)
Kram

Mallgrodan sa...

Tapas är oslagbart. Näst efter milkshake då, för det kan jag få ett sug efter så jag nästan svimmar. Men du, hur är det för en svensk och komma till Oslo, blir man ruinerad på att gå ut och äta? Nån sa nån gång att ett enkelt Mc Donaldsmål kostar över 100 kr...sant eller falskt?

Gamla mamman sa...

Mallgrodan - Det är dyrt i Norge, men inte så dyrt som många tror. Jag köper väldigt sällan Mc Donaldsmeals, men skulle tro det kostar runt 75. Om man går på restaurang så kostar det ca 140-200 för en huvudrätt. Men man tjänar ju bättre också, så det jämnar ut sig :-)

Kram kram