söndag 10 juli 2011

Jane Eyre

Var på bio igår - kändes ju sådär att gå in i en kall biosalong i värmen - men glad vi gjorde det, nu är jag nämligen förälskad i Michael Fassbender! Och det vill man ju gärna vara; fjortiskär i en tysk/irländsk skådis pga några romantiska fraser från en 1800-tals roman!

Well, well, det är ju bara att erkänna - jag älskar romantiska kostymfilmer och denna är mycket sevärd om man är en sån blöthjärtad typ som mig. Romantiken är liksom inlindad i ett melankolskt dunkel och blir på inget sätt sockersöt eller rosa-skimrande. Om man dessutom inte kommer ihåg sin Jane från svensk-lektionerna (var det verkligen i svenskan man lärde sig om Charlotte Brontë?) blir det bara ännu bättre, då blir det en riktig filmupplevelse med oväntade vändningar och överraskningar. Gå och se på nästa regnvädersdag! Och läs inte på innan!







2 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Ahhh, Michael Fassbender blev jag kär i när jag så Centurion. Se den om du gillar honom. Han är ju bara sååå snygg och härligt manlig :-) Blir ju som en liten nykär fjortis som vill ha affischer på väggarna hi hi

Tack för filmtipset. Måste genast kollas upp

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Ha ha - så löjlig man är, men ja, han är liksom drömmannen just nu. Ett par affischer hade jag gärna satt upp :-)

Tack för tips - ska kolla in Centurion!

Kramar