måndag 11 juli 2011

Stockholm i mitt hjärta

Har inte alltid varit lika förtjust i huvudstaden - men efter två lyckade besök i år känner jag mig riktigt hemma. Har t o m gått så långt att jag börjat få lite lust att bo där ett par år! Sambon är skeptisk, och jag håller med om hans argument, men en liten liten del av mig menar allvar. Allt detta vatten, all grönskan, metropolen, alla caféerna, de vackra husen. Om man kunde flytta med alla vännerna hade det varit perfekt :-)

Gamla stan från Söder mälarstrand

Slottet och riksdagen - det var en härlig ljummen och ljus kväll!

Vi promenerade från Långholmen till centrum - stadshuset i bakgrunden

Lunch på Engelen


Sambon synar en ek på Djurgården i sömmarna

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fina bilder! Jag tycker att Stockholm är oerhört vackert och uppskattar att komma dit i bland. Men är rätt nöjd att få återvända till byhålan efter några dagar! Kram

Gamla mamman sa...

Jag har alltid tyckt så innan, att det är skönt att komma hem efter en stund i Stockholm, men just nu har jag bara lust att åka dit igen. Absolut inget fel på Oslo, och mycket är nog bättre här, men har bara fått det för mig. Till hösten har jag säkert lagt tankarna på is igen :-)

Kram kram

Anonym sa...

Åh, Stockholm är verkligen underbart! Vackraste staden jag vet om:-) Men lite för stressigt för att bo i tycker jag:) Kram från soffipropp på Jamaica

Gamla mamman sa...

Har inte bott där, men du har säkert rätt! Oslo känns lugnare. Bara så himla fint :-) Ha det fint i värmen!! Kram