onsdag 7 september 2011

Gårsdagens skörd

God dag! Jättefin dag igår - trots regnet som kom punktligt (enligt yr) kl 3. Efter sconesfrukosten började vi vår vandring genom stan. Startade med Åhléns och fortsatte med Kremmerhuset, där vi gick runt ett bra tag. Man måste verkligen gå flera varv för att få syn på alla söta saker. Näst på tur Fine ting, där vi hittade en bedårande tyllklänning och jag provade lite Mollysar igen (samma som förra gången jag var där...). Förbi Domkyrkan och blomsterhavet - som börjar likna en liten sjö men fortfarande med speciell stämning - och upp Karl Johan. Så Arts & Crafts - ett par örhängen hade utlovats till mor (som blev aningen fler...) - Steen & Strøm, Eger för att se på de coola cowboy-bootsen och en lunch på TGI Friday's.

Då kom ösregnet. Men med fina fjärilsparaplyn (har köpt en till dig nu Odd me!) och bestämda steg tågade vi vidare mot Frogner och by Ti Mo concept store. Där var vi i nästan 1 1/2 timma! Stackars expediten - som sprang upp och ner för att hämta XS - var tålmodig och trevlig, och förtjänade våra inköp :-) Å så mycket fint de har!

Sen köpte vi en chokladbit och tog trikken hem. Skulle egentligen gått ut och ätit och varit på bio, men bestämde oss för att se filmen jag fick från Lyckotrollet och Gollum igår och äta goda rester från i helgen. Det var minst lika bra :-) Gårsdagens skörd var först och främst en hel dag med mamma, men det blir tråkigt på bild, så visar det som låg i kassarna istället. En helnorsk historia faktiskt!

Lite smått och gott fick följa med hem

Höstnytt från Kremmerhuset

Stass 1 från by Ti Mo

Stass 2 från by Ti Mo

Smycken från Arts & Crafts

Ramtavla - eller nåt sånt - från Kremmerhuset

7 kommentarer:

Anne sa...

Men Tigern hahaha - jag som brukar säga att jag har svart bälte i shopping ;) Älskar främst By timostass nr 1 :)
Kram

Hilde sa...

Vad mysigt med en heldag tillsammans med mamma. Jag gillar skarpt ramtavlan och by Ti Mo stassarna.
Kram

Odd me sa...

Å så mycket fint! Och jippi vad jag ser fram emot paraflaxet :) Då kommer det ju bli kul att gå ut i regnet :) Kram

Lingonberrie sa...

Men vilken fin dag du/ni har haft. Skulle vara kul att besöka en by ti mo konceptbutik. Jag kanske skulle gå lite bananas..?? :-D
Ska bli spännande att se outfiterna på dig sen.
kramar och go kväll!

Unknown sa...

Jäklar vad du shoppade loss! Fina saker:) Kram

mamma sa...

Du har väl inte dragit ner tigermamman alltför lång i shoppingträsket.

Gamla mamman sa...

Rosen - nr 1 är mors, men kan kanske lånas. Jag har svart bälte i förhandling också ;-)

Hilde - jättemysigt var det! Om du kommer på besök till Oslo nån gång så får vi ta en heldag på by Ti Mo :-)

Odd me - lite roligare är det allt i regnet med fint paraply :-)

Lingon - du får komma på besök - så ska du få en hel dag i by Ti Mo concept butiken :-)

Linda - jo, det blev en del... Men inte allt är mitt tack och lov

Dumpapp - tror hon klara att kravla sig upp :-)

Kram kram