söndag 20 november 2011

Julig by Ti Mo på basar

Dagen startade alltså på julbasar där jag sålde Västerbottenostar, polkagrisar, pepparkakor, ostkakor, sillar och lussekatter. Kände mig lite som Kajsa Kavat i mitt matstånd bland alla tanter :-) Ville ju förstås se ut som klippt från en gammaldags julscen i nån mysig film, vilket inte borde vara något svårt med min Madicken-garderob. Invigde därför "jultröjan" och den rödblommiga klänningen från by Ti Mo, tillsammans med strumpor från Container, Visc underklänning från Ti Mo och silverhjärtat från gamla jobbet. Visserligen ingen Odd Molly så långt ögat når, men visst är jag lite Astrid Lindgren-figur ändå!?









5 kommentarer:

Anne sa...

Vilket roligt extrajobb! Själv stod jag i korvkiosk då och då för många år sedan :) Kul som omväxling men yack så jag luktade när jag kom hem.
Kram

Unknown sa...

Du är superfin och Bönan är superavis på din röda tröja. ;-)


Kraaaaaaam

Gamla mamman sa...

Rosen - riktigt roligt faktiskt! Hade nog trivits i korvkiosk jag med. Jobbade med fisk en kort period - den lukten fick man aldrig bort, urk!

Bönan - det är så härlig färg på den :-) Ville ha ett linne i samma färg men det fanns inte.

Kram!

mamma sa...

Du är jättefin, jag gillar by Ti Mo kläderna, får vi inte se den andra klänningen med infällningar bak snart? Den är kanonfin den också.

Kramar

Gamla mamman sa...

Ha ha - den kommer snart :-)
Kram