onsdag 7 december 2011

Plankstek till lunch

Här i matpakkenes förlovade land hör det inte till vanligheterna ens med varm lunch. Nej, här gnager man mer än gärna på sitt torra medhavda bröd, inpackat i smörgåspapper med nån torr fårpølse eller svettig brunost. Så gissa om jag blev överlycklig när våra värdar valde Västerås berömda plankstekrestaurang. Nästan så det tårade sig i ögonen över synen av en planka till lunch! Och vilken planka sen! Förstår att interiören från 70-/80-talet kunnat behållas intakt - med en sån lunch kommer väl gästerna ändå.

Idag har jag ätit smörgås igen. Ja ja, man får njuta av det man får och inte grämas över det man inte får :-)


7 kommentarer:

Unknown sa...

Planksteken så riktigt god ut - lyckliga du. Fast vad vet jag, har aldrig någonsin ätit plankstek. =)

De där vackra kläderna i rött och vitt som du visar från Ti-Mo, finns de att köpa in någon webshop? Jag tycker den där röda koftan du har är så otroligt vacker.

Hoppas du har det mysigt! =)

Kraaaaaaaaaam

Odd me sa...

Åh vad gott! Det har jag inte ätit på evigheter. Kram

Life´s Silverlining and I sa...

gud så gott det set ut!kram

Fröken Abbe sa...

Åh, planka! Det var så länge sedan, måste snart ätas igen!
Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Så gott:-) Tror jag vet vart du varit minsann:-) Vad synd att jag inte visste att du var här i stan...:-) hade ju kunnat vinka lite åt varann i à f:-)
Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Vad gott! Kram!

Gamla mamman sa...

Bönan - Synd att du inte kan äta plankstek. Fast det finns ju annat som är gott :-)

Har kommenterat inne hos dig angående den röda koftan!

Odd me - Hade inte heller ätit på evigheter. Det var en sån där 80- / 90-talsgrej, men det är ju urgott!

Silver - Det var megamums :-)

Fröken Abbe - har en kul planka-upplevese från vårt studentkök i Halmstad, där vi höll på att elda upp en skärbräda :-)

Vivvi - tänkte på dig när jag var där! Himla synd jag hade så ont om tid. Funderade en stund på att åka kvällen innan, men det passade dåligt med min fullproppade helg. Nästa gång! :-)

Linda - Det var verkligen jättesmarrigt. Säkert för att det var så länge sen jag fick äta plankstek

Kram tjejer!