måndag 25 november 2013

Beito vinterpremiär

Det blev dessvärre ingen skidpremiär i helgen, för lite snö och stormen Hilde hade tagit spåren på Valdresflya med sig när hon drog förbi förra veckan. Kunde åkt på stadion efter att elitåkarna gått i mål och folk traskat hem, men det kändes sent. Skidorna fick alltså åka med förgäves, men säsongen är lång - det blir tid till det senare. Pepparkakor har jag dock ätit! Inte i de mängder som tänkt - var svårt att få plats jämte våfflor, varm choklad, superduperbrunch, boeuf bourguignon, popcorn och smash - men gud vad gott och juligt det är!

Ro och vila blev det också mycket av. Två åttatimmars-nätter var precis vad jag behövde, och det är så fantastiskt skönt att inte ha några som helst måsten. Bara vara ute, sitta i soffan, äta och dricka, läsa lite. Och träffa Therese Johaug ;-) Hon var på Sport1 och vi tjejer var förstås tvugna att gå dit. Jag var dessutom tvungen att ta ett kort på henne och mig i samma mössa... Lite pinsam får man lov att vara ibland!

Bitihorn - favorittoppen - tornar upp bakom en vindpiskad väg

Bernt tyckte pulkan var en rolig leksak

Det blåste ordentligt!

Våfflor och varm choklad till eftermiddagsfikat

Istappar från hyttetaket

Therese och jag (var bara absolut tvungen...)


En varde blickar ut över en fjällsjö i Jotunheimen

Inga kommentarer: