fredag 8 juli 2011

Odd Molly pre-fall 2011 i provrummet - Haystack & Rosanella

Snart klar - det här är sista pre-fall provningen för den här gången! Föll för båda dessa serier (om man nu kan kalla Rosanella en serie - fast vem vet, det kanske dyker upp fler Rosanella-plagg?) direkt på produktbilderna och bokade båda två från DeepFling. Men så tog jag mitt förnuft till fånga och avbokade Rosanellan. Inte för att den inte är fin - för den är verkligen jättefin - men för att jag inte tycker att den är praktisk. Bra nu på sommaren, men till hösten blir den ju jättekall med sitt tunna tyg och sina trekvartsärmar, och det blir inte snyggt att ha nåt långärmat och tjockare varken under eller över (tror jag). Här provar jag uteslutande 0:or och de sitter bra. Rosanellan är något smal i ärmarna, liksom Haystack tunic, men är ändå mer lagom i 0:or

Om du är intresserad av Bakers cross-serien, se här. Och Sigh-serien finns här. Imprime hittar du här.




Haystack tunic är en romantisk skapelse med hålsöm, broderier, knytband och vidd. Sitter bra, men personligen tycker jag att broderierna under byst hamnar för långt ner på sidorna. Och inget för vardagen för min del. Den vita är också väldigt genomskinlig (som ni säkert ser hur bra som helst...)





 Blusen - efterträdaren till 327:an? - är mer lättburen, och lite military är precis samma som vårens kollektion och matchar lovely knit pointelle perfekt! Bättre i verkligheten än på bild - bl a har den dubbelt tyg nederst och broderierna är klarare i färgerna än på bild.




Först - ursäkta för mina hemska visa-magen-och-BH-bilder!! Men hade inget linne i provrummet och orkade inte gå ut och hämta ett. Rosanella 3/4 top är som sagt ursöt, snygg både till klänning, kjol och byxor. Ganska smal i ärmarna och kort, men samtidigt tyckte jag inte det skiljde speciellt mycket mellan 0 och 1. Den kan ev bli för smal över axlar med en mindre storlek.

10 kommentarer:

Jeanette sa...

Gillar verkligen dina provningar. Får se om jag kommer iväg och provar något i helgen.
Kram

Gamla mamman sa...

Tack snälla! Kul att få prova själv, det blir ju nåt annat än när man bara ser det på bild. Kram!

Odd me sa...

Återigen en jättefin provning1 Själv är jag hopplöst förälskad i Rosanellorna :)) Kramar

Hilde sa...

I love Rosanella, hoppas jag säger samma när min komme hem. Tack för fin provning igen.
Kram

Karen sa...

Thank you for all of the testing. I think that you have put together an excellent report on the fit of the Pre-fall styles. Well done!!!
It will be most helpful especially to those that like to purchase on-line.
Kram,
Karen XOXO

Unknown sa...

Bra provning! Alltid en fördel att få se plaggen på en "riktig" människa:) Kram

Tindy sa...

Du är ju så söt i allt du provar!!
Kalasfina bilder och så mycket roligare än tråkiga produktbilder:)
kram rara:)

Lingonberrie sa...

Du är ju provningsguru! Jättefint att se plaggen på dig..jag älskar rosanellan, är det i chalk med lila broderier eller grey kanske..så himla fin...

kram och ha en underbar helg!
L

Nadia sa...

Kanonbra provningar du gjort, även om jag är i andra ändan av storleksskalan så får jag värdefull input till hur plaggen sitter. Nu väntar jag med spänning på min Haystack
Kram!

Gamla mamman sa...

Odd me - har sett att du är förälskad :-) Jag är kär jag med, men försöker kyla ner affären innan det är för sent ;-)

Hilde - räknar med att det blev en powder-variant; den kommer du vara jättefin i!

Karen - thanks for your compliments - I enjoy doing the testing, good if it is helpful for someone.

Linda - känner mig aningen fånig där jag står och posar i provrummen, men kul om det är till nån hjälp :-)

Too di loo - tack för fin kommentar, det värmer :-)

Lingon - tror det är den som heter grey nånting, med lite lila broderier. Väldigt fin :-)

Nadia - haystacken tror jag är fin till alla storlekar! Blir kul att se den på dig :-)

KRAM ALLIHOPA OCH TACK FÖR ERA SÖTA KOMMENTARER!!