torsdag 7 juli 2011

Odd Molly Pre-fall 2011 i provrummet - Imprime dress, top, tunic

Det blir en pre-fall till innan läggdags. Har varit hos HAJ på grillning (fräck som jag är bjöd jag in mig själv :-) och jättegod middag. Sen har jag röjt undan massa tvätt och massa kläder som jag inte har fått tid till att hänga undan innan i veckan. Phu, tog ett par timmar.

Så över till väsentligheterna ;-) Imprime-serien har jättemjukt och härligt trikåmaterial med stretch. Perfekta vardagskläder med roliga mönster och glada färger. Ganska rymliga i storlekarna och framförallt urringade! Jag provar 0:or och de är lagom till stora.

Om du vill kolla in Bakers cross-serien, se här. Och du hittar Sigh-serien här. Rosanella och Haystack finns här.




Först ut är Imprime l/s dress - min favorit i serien. Figursmickrande modell, lagom lång, lagom urringad. Färgen heter Almost black, men det finns inget på den som ser svart ut... Skulle jag kalla den något annat hade det blivit Vintage dark berry!




Imprime top är jättesöt den med, men blir för urringad till mig - BH-kanten syns om jag säckar ihop lite. Annars söta ärmar och roliga detaljer med bl a lite speciell skärning. Färgen jag provar heter Military och är ganska lik vårens Lite military.




Imprime sleeveless dress är fin, men den är verkligen urringad! Man kan säkert ha nåt under, men det förstör kanske snittet aningen. Färgen är Chalk och återfinns som detaljer på några av de andra färgerna. De andra sleevless klänningarna är mer enhetliga med ett och samma tyg.





Imprime tunic i Indigo är enkel och snygg i snittet, men tycker att det blir för stor kontrast på "haklappspartiet" och resten. Annars behaglig och söt.

2 kommentarer:

Hilde sa...

Detta inlägget har jag tydligen missat. Vad roligt att läsa vad du tycker om Imprime serien. Det får nog bli l/s i almost black tror jag, den är verkligen fin. Har du den?
Kram

Gamla mamman sa...

De är jättesöta, jag föll speciellt för den blå. Men nej, det blev inget köp. Kanske senare :-)

Kram!