tisdag 5 juli 2011

Odd Molly pre-fall 2011 i provrummet - Sigh dress, skirt, blouse

Rusar från det ena till det andra, så har inte hunnit blogga innan idag, men en provning hinner jag slänga ut.

Ok, here we go - ni som inte är Odd Molly intresserade får hoppa över bloggen de nästa dagarna - här har det provats pre-fall i stora lass! Sigh serien är den jag tycker är finast och först ut; mjukt fint bomullstyg och underbara broderier. Var obs på att de är ganska smala i storlekarna (inte nödvändigtvis korta)! I övrigt har de fina snitt och snygga längder. Färgerna är ganska lika produktbilderna.

Om du undrar hur Bakers cross-serien ser ut hittar du den här och Imprime-serien är här. Rosanella och Haystack provar jag här.

Sigh blouse och skirt i storlek 1 - kjolen kunde jag haft en 0:a i för att få den kortare, men vidden var bra på 1:an.



Klänningen är också en 1:a - har inte hittat nån 0:a att prova - och den sitter bra. Kunde tänkt mig att den var aningen kortare, men passar nog de flesta ikke-pygmeer i normal storlek. Den ska också vara längre än kjolen i modellen. Ni ser ju var jag har provat klänningen och har säkert redan räknat ut vad som kom från DeepFling idag...



Här provar jag blusen i 0 - den stramar över byst (också på mig!!), överarmar och inte minst axlar.



1:an sitter mer som den ska - den blir inte heller för lång tycker jag. Men den är fortfarande ganska stram över byst och axlar, så gå upp en storlek hellre än ner. Kan dras åt något under bysten.


Den svarta kjolen är en 1:a, den gröna en 0:a - jag kan ha båda. Det är ordentlig elasticitet i resåren - sitter jätteskönt - så här handlar det mer om vilken längd man vill ha. Dock kan man sätta den både långt upp mot bysten och långt ner på höfterna så de flesta passar nog i två olika storlekar.


Det blev genast en liten kombi i hallen också - Sigh dress och skirt! Och där förstår ni att jag inte kunde välja mellan klänningen och kjolen och sonika beställde båda :-) Och det är jag väldigt glad för just nu, tycker de är jättefina båda två och nöjd med min combo (som jag har snott från nån Mollybild)

8 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Kul att se dina provningar! Såååå snyggt på den sista bilden...nu har du väckt mitt habegär=)

Kramar
Adela

Josanne sa...

Kul med provningar, så jag tackar, bugar och spanar in. Kram!

Tindy sa...

Visst är sigh klänningen helt enkelt superfin:) kram kram..

Nadia sa...

Förstår att du inte kunde välja - du är kanonfin i samtliga plagg!
Kram!

Anne sa...

Fiiiint! Tack för provning och du är så söt :) Jag fick ju två påsar frånn Full Circle Star i går och är lika glad jag :))
KRAM

VivanDivanGoesFashion sa...

Tack för superfin provning. Klänningen är verkligen sååå fin. Kjolen är också fin men inte jag. Trivs inte i såna kjolar :-)
Blusen har jag inte ens tänkt på. Jättefin ju men ser blek ut på produktbilderna...

Kram
/Vivvi

Unna dig alltid sa...

Åh vad spännande att få se provning! Jag väntar också på paket från Deepfling och innehållet är mycket likt ditt :-) Är alltid lika spänd att se om man valt rätt storlekar...

KRAM

Gamla mamman sa...

Tack för kommentarerna tjejer - visst är det roligt när paketen dimper ner :-) Och när det passar dessutom!

Kram och ha en fin kväll!