onsdag 6 juli 2011

Odd Molly pre-fall 2011 i provrummet - Bakers cross

Inte så mycket nytt och spännande - korsstygnen, mönster och modeller känns igen. Men det gör ju inget när det är klassiskt och fint! Dock känns det väldigt somrigt och inget jag investerar i till hösten. Även om 3/4 blouse är väldigt söt. Alla modeller jag provade är smala i storlek, speciellt över axlar och överarmar, annars bra passform. Om man pendlar mellan två storlekar bör man gå upp en! Jag hade valt 1:or på alla plagg.

Om du undrar hur Sigh-serien ser ut hittar du den här. Och Imprime finns här. Rosanella och Haystack är här.




Den vita Bakers cross 3/4 blouse är en 1:a, den i lite rose är en 0:a. Ingen bra längd till korta mig och aningen skeptisk till att den går så väldigt högt i halsen, men annars en jättefin blus! Kanske är snyggast som cardigan? Kan dras åt ganska mycket under byst för fin silhuette och bra passform. Både lite rose och white är jättefina i färgerna!






Bakers cross tunic är också väldigt fin med smock och trekvartsärm. Lite military är jättesnygg i färgen! Smocken är väldigt elastisk men den är fortfarande smal i ärmar och över axlar. Jag provar en 0:a i den gröna och en 1:a i lite rose. 1:an sitter klart bäst.



Oooh la la - hello big mama! Tältvarning deluxe på Bakers cross blouse. Jag blir stor som en gravid elefant! Men smal i ärmar så hjälper ingenting att gå ner en storlek.


Till sist - den vackra klänningen. Bra passform och lagom längd och vidd. Dock tycker jag att kontrastfärgerna utgör just för mycket kontrast och på mig som är kort blir färgbrytningarna förkortande.

10 kommentarer:

Odd me sa...

Vilken fin provning! Bakers cross tunic blev jag lite nyfiken på nu :) Kram

Anne sa...

Tack för ännu en superbra och utförlig provning :)
Kram

Karen sa...

Thank you for the good tests and honest feedback. It is always helpful to know how styles look and fit on a real person.
Stor kram,
Karen XOXO

Hilde sa...

Vad roligt att vi gör så bra och utförlig visning. Kläderna är så mycket finare på dig än på produktbilderna.
Kram

Jeanette sa...

Tusen tack för dina provningar. :) Mycket fint men inget som flyttat hit, än iaf. :)
Kram

Gamla mamman sa...

Thanks girls, glad if it is of any help. Take care and good night!
Kram Paulina

Lingonberrie sa...

Så fin provning, fick du någon favorit?

kram och må så fint tigern!
L

Gamla mamman sa...

Hej Lingon! 3/4 blusen är favoriten - men den får vänta till en ev rea fram mot jul tror jag. Bara tror jag alltså :-)

Kram och må gott du med!

Tindy sa...

Kalasfint satt alla dessa på dig:) Cross tunikorna..de översta är ju tokfina på dig=)
Jag har ju blivit kär i wrap tunikorna..ska se om jag köper den rosa...vill vill vill=)
kram och tack för en sådan fin kommentar hos moi:)

Gamla mamman sa...

Tack själv! Om man vill så får man :-) Kram och god natt!