torsdag 18 augusti 2011

Bloggen fyller 1 år - vinn 2 biobiljetter!

här såg mitt allra första blogginlägg ut, 18 augusti 2010. Det har blivit 960 till sedan dess! Och det måste förstås firas. Med er, ni som läser allt strunt jag skriver. För utan er hade det inte blivit någon blogg! Även om det faktiskt var roligt att gå tillbaka såhär i efterhand och läsa. Jösses så mycket som händer på ett år. Småsaker mest, men dock.

Tänkte mig så här:
Jag har nominerat ett inlägg per månad sedan uppstart - och nu är det upp till er att rösta fram det som blir bloggårets bästa tiger-inlägg. Rent subjektivt. Inga kriterier eller regler. Kanske en bild ni tycker om. En rolig text. Nåt tänkvärt. Skriv en kommentar om VARFÖR ni röstar på just det inlägget och en lycklig vinnare får två biobiljetter i posten! (gäller bara Sverige och Norge). Vinnaren dras den 1 september.

De nominerade är:
Augusti 2010 - Sociala skikt, om en upplevelse på Kielfärgan

September 2010 - Ut på tur - aldri sur! På höstvandring i den norske fjellheimen

Oktober 2010 - Här klarar jag helt enkelt inte att välja. Marocko-inläggen får anses som ett. Se några smakbitar här:
Ensha'llah - sha'llah-la-la-la, om Gud vill. Och det vill han.
Imlil - vi fryser! Vi visste att det skulle vara kallt, men inte så kallt...
Imlil - Atlasbergen, om en mula som heter Berit.
Ankomst till Marrakech och Riad Al Jazira, om ett paradis mitt i kaoset


November 2010 - Det snöar! 10 november kom snön!

December 2010 - Vinterpromenad som det låter...

Januari  2011 - Tidernas träningsvärk, ungefär som det låter det med...

Februari 2011 - Om man lyfter blicken... Om små fjärilar på en husvägg

Mars 2011 - 1000 Molly-stilar Om de fina Molly-systrarna (har tillkommit några sen dess)

April 2011 - Kuddhelvetet / visst gör det ont när knoppar brister Kunde inte välja, roligt kuddhelvete eller melankoliska vårknoppar

Maj 2011 - Än en gång, omöjligt att välja bara ett, men sånt man äter är det i alla fall Mat? Om kräldjur och annat mumsigt i Kina Dagens konstigheter Om köttludd på liset

Juni 2011 - Tigern som slant, eller sagan om ett kattdjur utan karaktär...

Juli 2011 - Semesterkänslor med räkor och hatt, som en riktig cowboy på solsidan av Aker brygge

Augusti 2011 - Dystra skyar, om ett gigantiskt åskmoln som bredde ut sig som ett rymdskepp ovanför hustaken

Lycka till!!


11 kommentarer:

Shopaholic sa...

Hej Fina Tiger,
GRATTIS TILL 1-ÅRS DAGEN!!!
Jag vill rösta på ditt Mars 2011 inlägg som är en så fin summering och reflektion över alla vi Odd Molly-tokar som bloggar och där du dessutom visar på mångfalden genom att ge några exemple på Odd Molly tokiga kvinnor som bloggar om samma märke men som har helt olika stilar och personligheter. Detta var dessutom precis efter en något turbulent tid i Molly-sfären när det var en allmänt tråkig stämning och genom ditt fina inlägg kändes det som alla plötsligt släppte det negativa och lämnade allt det tråkiga bakom sig. Jag själv blev väldigt rörd över dina fina ord.
KRAM!!

Tindy sa...

Grattis Hipp HURRAAAAAA
Är på språng ut men kommer tillbaka ikväll :) Kram kram fina!!

Lingonberrie sa...

Grattis grattis på ettårsdagen!!!!!
Älskar tuffa Tigern och jag återkommer lite senare i kväll, hinner inte läsa alla inläggen nu tyvärr.

Tusen tiger kramar!

Lingonberrie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
VivanDivanGoesFashion sa...

GRATTIS till 1-årsdagen. Vad gullig du är som har en tävling och en speciell och rolig sådan också :-) DU har sååå himla många fina inlägg men jag väljer nog ändå Mars 1000 Molly-stilar. Jag blev så otroligt rörd av det inlägget och dessutom hade du formulerat det så himla bra.

Kram fina du
/Vivvi

Hilde sa...

Grattis till 1 år med bloggen!! Jag röstar på mars 2010 med Molly.stilar:) Tyckte det var jätteroligt att läsa hur en annan uppfattar andra.
Kram

Hilde sa...

Mars 2011 självklart...

Unknown sa...

Maj-2011 röstar jag på! Luddet på liset! Ormarna och det där! Läste det hela med skräckblandad förtjusning. Tycker att det är intressant med konstigheter som andra kulturer stoppar i sig:)
Och grattis till ett års bloggande! Tiden går fort när man har roligt:) Kram

Karen sa...

Congratulations on the Blog anniversary. It takes dedication to keep up with the writing.
Kram from Canada,
Karen XOXO

mamma sa...

Grattis till en rolig blogg,du är bäst.Jag röstar på april 2011 kuddhelvetet,skitroligt.

Kram,ha en riktigt fin helg.

Odd me sa...

Grattis!! Köttluddet tycker jag var outstanding! Kul med resebilder! kram